Usługa chmurowa Exchange Online Microsoft oferowana jest w ramach pakietu Microsoft 365 (dawniej powszechnie znanego jako Office 365 lub – krócej – O365). Liczne firmy działające w wielu branżach, nie tylko IT, coraz chętniej decydują się na wdrażanie wewnątrz swoich organizacji nowoczesnych i bardziej zaawansowanych technologii chmurowych, które stopniowo i skutecznie wypierają dotychczas szeroko stosowane rozwiązania serwerowe. Przy pędzącym postępie technologicznym nie sposób bowiem efektywnie zarządzać nawet relatywnie niewielkim biznesem bez wsparcia dedykowanych narzędzi informatycznych. Rosnący udział przedsiębiorstw decydujących się na skorzystanie z usług chmurowych wyraźnie wskazuje na to, że chmura również w przyszłych latach będzie wciąż zyskiwać na swej popularności, sukcesywnie zastępując tradycyjne oprogramowanie serwerowe. Jakie możliwości daje Microsoft 365 i czym różni się od Office Exchange? Jak wybrać optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu i czym kierować się w trakcie podejmowania tej decyzji? Podpowiadamy!
Microsoft Office 365 i jego główne zalety
Microsoft 365 to pakiet zaawansowanych aplikacji biurowych od firmy Microsoft, które działają w oparciu o rozwiązania chmurowe, dzięki czemu firma ma możliwość sprawnie zarządzać poszczególnymi elementami swojej infrastruktury informatycznej. Platforma daje dostęp do aplikacji biurowych i wszystkich plików z dowolnego miejsca – zarówno z komputera z systemem Windows, Linux czy Mac, jak i telefonu (Android i iOS) oraz innych urządzeń mobilnych.
Skuteczna praca zespołowa
Microsoft Office 365 okazuje się bardzo popularny wśród rozmaitych firm szczególnie z uwagi na fakt, że pozwala tworzyć zespoły do efektywnej realizacji konkretnych zadań. Usługa Microsoft 365 umożliwia swobodną pracę grupową, zapewniając dużą wygodę wykonywania kolejnych działań. W programie można bowiem swobodnie porządkować niezbędne dokumenty, pliki i wydarzenia, dzięki czemu zarówno praca, jak i sama komunikacja w zespole przebiega znacznie sprawniej.
Bezpieczeństwo danych w chmurze
Microsoft 365 oferuje odpowiednią ochronę firmowych plików i dokumentów, przechowując je w tym celu w chmurze. To sprawia, że nawet w sytuacji awarii komputera wszystkie dane są bezpiecznie przechowywane na dysku OneDrive. W ramach Microsoft Office 365 można skorzystać ponadto z usługi Exchange odpowiedzialnej nie tylko za synchronizację kontaktów czy wiadomości, ale również ich ochronę, dzięki zaawansowanym filtrom spamu oraz złośliwego oprogramowania.
Niespersonalizowana poczta elektroniczna
Tę zaletę Microsoft Office 365 wysoko cenią sobie zwłaszcza firmy. Niespersonalizowana skrzynka pocztowa pozwala bowiem na odbieranie i wysyłanie wiadomości z jednego ogólnego adresu mejlowego przez wiele osób. Dzięki temu przedsiębiorstwo nie musi udostępniać loginów i haseł wszystkim użytkownikom.
Który office wybrać: Office Exchange czy Microsoft 365?
Aby wybrać rozwiązanie odpowiednio dostosowane do indywidualnych potrzeb danej firmy, na początku warto wyjaśnić, czym właściwie są te dwie usługi i co oferują.
Microsoft 365 to – jak już wspomniano – platforma wydana przez firmę Microsoft, która działa w chmurze. Jest to obszerny pakiet usług, w skład którego wchodzi wszechstronny i zdywersyfikowany zestaw aplikacji biurowych, a w tym: Microsoft Word, Microsoft Excel, Outlook oraz Microsoft Teams (działający zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i w wersji online na przeglądarkę). W pakiecie od Microsoft znaleźć można również przydatne aplikacje serwerowe, takie jak Exchange czy PowerPoint do tworzenia multimedialnych prezentacji.
Wobec tego Exchange Online jest jednym z wielu produktów cyfrowych wchodzących w skład bogatego pakietu usług i narzędzi biurowych Microsoft 365. Oprócz tego Exchange Online można wykupić także jako samodzielną i niezależną usługę poczty mejlowej, którą – w miarę zmieniających się potrzeb firmy – można w przyszłości bez problemu rozszerzyć do pełnowymiarowego pakietu Microsoft 365 wyposażonego we wszystkie pozostałe aplikacje biurowe. Z kolei Exchange Server można kupić z licencjami dostępu klienta. Chcąc rozpocząć pracę z platformą, wystarczy skonfigurować potrzebny sprzęt, instalując na nim oprogramowanie Exchange, a następnie wdrażając klientów w usługę zgodnie z potrzebami i preferencjami firmy.
Śledź portal synergiai.pl i odkrywaj kolejne interesujące tematy i ciekawostki ze świata IT!