Marketing internetowy jest obecnie powszechnie stosowanym sposobem na promowanie biznesu w sieci. Tradycyjne formy reklamy mogą nie przynosić efektów, szczególnie jeśli chcesz dotrzeć do większej grupy odbiorców. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google daje możliwość na docieranie do ogromnej liczby użytkowników sieci. Sprawdź, co zyskasz, inwestując w promowanie swojej działalności w Google.
Marketing internetowy – dlaczego warto z niego skorzystać?
Reklama outdoorowa jest kosztowna albo ogranicza się do konkretnej lokalizacji, natomiast internet to pole do reklamy na poziomie globalnym. Nie oznacza to jednak, że tylko duże korporacje odnoszą korzyści z pozycjonowania w Google. Algorytmy wyszukiwarki pozwalają lokalnym firmom na skuteczną reklamę, m.in. dzięki opcji Google Moja Firma, czyli możliwości prowadzenia wirtualnej wizytówki w obrębie wyszukiwarki. Google to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka, która odpowiada za ponad 90% wszystkich wyszukiwań w sieci. Jakie korzyści przyniesie Twojej stronie pozycjonowanie i wysoka pozycja w rankingu Google?
- dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców,
- rozpoznawalność marki,
- kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa,
- wyższa liczba konwersji,
- stosunkowo niskie koszty działań marketingowych,
- większy ruch na stronie internetowej.
Dlaczego warto wyświetlać się w Google?
Statystyki podają, że około 75% osób korzystających z wyszukiwarki Google nigdy nie przechodzi dalej niż na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, dlatego warto zadbać, by Twoja witryna wyświetlała się wysoko na wybrane słowa kluczowe. Ponadto, większość osób (70-80%) unika wyników płatnych, czyli oznaczonych jako sponsorowane. To kolejny argument za tym, by inwestując w marketing, wybierać także działania SEO, czyli optymalizację skupiającą się na organicznych wynikach wyszukiwania.
Promocja w Google może przebiegać dwutorowo, wykorzystując reklamę PPC, czyli płatne kampanie oraz w ramach długofalowych działań optymalizacyjnych pod kątem wyszukiwarki (SEO).
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@mitchel3uo