Pozycjonowanie ma niezaprzeczalnie duże znaczenie dla popularności strony internetowej. Ważne, aby stawiać na skuteczne działania, które wyniosą witrynę na szczyt wyników wyszukiwania a co więcej, sprawią, że tam pozostanie. Dlaczego każdemu właścicielowi domeny powinno zależeć na wysokiej pozycji w Google?
Rozpoznawalność marki
Im wyżej w wyszukiwarce znajduje się strona, tym większa szansa, że użytkownicy postanowią ją odwiedzić, a nawet zapamiętają jej nazwę. Wysoka pozycja to również sygnał, że Google uznaje daną witrynę jako spełniającą jego standardy. To znaczy, że można jej zaufać i czerpać z niej potrzebne informacje lub np. dokonać zakupu. Jeżeli użytkownik będzie zadowolony z tego co znalazł, to również istnieje szansa, że na stronę wróci.
Etykieta eksperta a pozycjonowanie
Pozycjonowanie jest nieodłącznie powiązane z contentem. Dobry content to nie tylko słowa kluczowe, ale również interesujące, rzetelne i angażujące treści. Wszystko musi być ze sobą spójne, aby jak najlepiej odpowiadać na zapytania użytkowników. Google weryfikuje czy znajdujące się na stronie tytuły, nagłówki a w końcu frazy kluczowe, rzeczywiście odpowiadają na zadane pytanie i będą dla internauty wartościowym źródłem wiedzy. W związku z tym pierwsze dziesięć wyników w wyszukiwarce często kojarzone jest z merytoryką i wiarygodnością, dzięki czemu większa ilość osób może być chętna do odwiedzenia danej witryny.
Wzrost konwersji
Wysoka pozycja w Google to także szansa na wzrost konwersji. Im więcej osób zainteresowanych ofertą odwiedzi stronę, tym większa szansa, że dokonają one zakupu. Należy pamiętać, aby w przypadku sprzedaży usług lub produktów dbać o oryginalne opisy i treści, które pozwolą na szybkie odnalezienie poszukiwanej informacji.
Do działań pozycjonowania należą m.in. rich snippets. Są to informacje o danej stronie pojawiające się już w wyszukiwarce. Mogą tam być zawarte np. cena produkty, ocena użytkowników, czy inne dane, które mogą zachęcić użytkownika do zakupu. Dzięki temu, zanim kliknie link, ma możliwość podjęcia decyzji, czy jest zainteresowany danym produktem.
Jakość strony
Dzięki działaniom w zakresie pozycjonowania poprawie ulega jakość strony. Skuteczne pozycjonowanie nastawione jest na pojawianie się w wynikach organicznych i pozostawanie tam na jak najdłuższy czas. Jakość strony to m.in. czas jej ładowania, działające przekierowania, dobre linki zewnętrzne, podlinkowania z innych stron oraz odpowiedni dobór słów kluczowych. Dzięki temu strona staje się przyjazna użytkownikom, ale również Google widzi w niej wartościowe źródło. Im lepiej przysługuje się internautom i wywołuje w nich zainteresowanie oraz pozytywne emocje, tym większa szansa, że Google to doceni.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@pixabay